close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נחלות למכירה

מערכת שורשטז חשוון, תשעז17/11/2016

חברה שמתמחה בתיווך של נחלות למכירה יכולה לעזור מאוד בתהליך החיפוש והמשא ומתן

תגיות:

בשנות התשעים עם ההחלטה להפריט אדמות חקלאיות ולהפשיר אותן לבנייה, הפכו מושבים חקלאיים שאכלסו בעבר בעיקר עובדי אדמה, למושבים יוקרתיים אליהם בחרו לעבור זוגות צעירים עם ילדים אשר רצו להעניק להם איכות חיים גבוהה, ליהנות משקט פסטוראלי שלא קיים בעיר, רמת חינוך גבוהה וכמובן בית פרטי עם שטח אדמה.

על מנת לעבור ולהתגורר באותם מושבים, הזוגות הצעירים וכל מי שרצה בכך היה צריך לחפש נחלות למכירה, נחלות אלו נמכרו על ידי תושבי המקום. חלקם ויתרו על הנחלות שלהם כתוצאה מסיבות שונות, למשל רצון לעבור אל העיר, רצון למכור את הנחלה בשביל שלא לגרום לסכסוך ירושה אחרי לכתם, וכן במקרים רבים נחלות הוצעו למכירה מאחר ולא היה דור המשך שימשיך ויתגורר בהן.

נחלות אלו כללו שטח אדמה גדולה עליו ניתן היה לבנות יחידות דיור, בנחלות מסוימות מדובר עד למעלה מ-3 יחידות דיור נפרדות (תלוי בגודל הנחלה ובאישורים שניתנו לה לצורך בנייה), ובנוסף ניתן היה לבנות עליהן בריכה, גינה ומעבר לכך. זו גם הסיבה שבמושבים רבים בעלי הנחלות בנו יחידות נופש להשכרה.

על הנייר הרעיון של רכישת נחלות נשמע כמו חלום, החלום הישראלי בהתגשמותו, הרי כל אחד מאיתנו חולם על בית קרקע במושב, רחוק מההמולה, אפשרות לגדל את הילדים בסביבת הטבע, להעניק להם רמת חינוך גבוהה וכל מה שהם צריכים בשביל להתפתח. אך להבדיל מרכישת בית בעיר, הרי שמאפיינים של נחלות למכירה הם שונים במהותם ולכן לפני רכישת נחלה שכזו יש לשים לב היטב לכל הפרטים ומומלץ מאוד להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום.

בחלק הבא של המאמר נציג מספר מאפיינים שיכולים להשפיע על עסקת רכישה של נחלה ועל מה אנחנו אמורים להסתכל כשאנחנו בוחרים לרכוש נחלה במושב.

נחלה למכירה – דברים שצריך לשים לב אליהם

כשאנחנו מבררים לגבי רכישת נחלה אשר עומדת למכירה, בראש ובראשונה אנחנו צריכים לברר לגבי זכויות בעל הנחלה עליה. יש מקרים בהם הזכויות אינן בהכרח של בעל הנחלה, ייתכן מאוד שמדובר בזכויות משותפות עם המושב, ולכן חשוב לשים לב, אם הוא יכול למכור לנו את הנחלה ומה אנחנו יכולים לעשות איתה.

כמו כן, עלינו לבחון מה אנחנו יכולים לעשות עם שטח הנחלה, האם יש מגבלות מסוימות. לכאורה לא אמורות להיות מגבלות אך ייתכן מאוד שהכללים שחלים על הנחלה, לא מאפשרים לבצע בה שינויים או פעולות מסוימות. לכך יש להוסיף את הנקודה, שישנם מושבים רבים שיש להם אפיונים של אוכלוסייה ותרבות, על כן עלינו להיות מודעים לכך לפני שאנחנו ניגשים בכלל לנהל משא ומתן על רכישת הנחלה.

חברה שמתמחה בתיווך של נחלות למכירה יכולה לעזור מאוד בתהליך החיפוש והמשא ומתן, היא יכולה להקל עלינו כך שנוכל למצוא את הנחלה בה אנחנו מעוניינים על פי התנאים האופטימאליים עבורנו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה